інформаційні матеріали
поезія
пісні
художні твори

Тарас Шевченко - художник




Погруддя жінки



Папір, італійський олівець (47,5X38). [Вільно]. 1830.
Копія з невідомого оригіналу. Справа під рисунком поверх стертого напису, в якому, за даними Харківського інституту науково-судової експертизи від 10.11 1941 p., прочитується: R: V.. N.. Гри-горъевъ,— напис олівцем: 1830 — Года Рисовалъ Тарасъ Шевченко. Весь напис, і особливо слово «Шевченко», нагадує його автограф. Зліва внизу чорнилом авторський напис: На память Александру II Ивановичу Уварову II Т: Шевченко. Внизу нерозбірливий напис олівцем.
Про родину Уварових Т. Г. Шевченко згадує у повісті «Художник»: «Праздник встретил я в семействе Уваровых. Не подумайте — графов. Боже сохрани, мы еще так высоко не летаем. Это простое, скромное, купеческое семейство, но такое доброе, милое, гармоничное, что дай бог, чтобы все семейства на свете были таковы. Я принят у них как самый близкий, родной. Карл Павлович тоже их нередко посещает» (т. IV цього видання, стор. 169, 175, 176; т. V, стор. 176, 177, 182).
В літературі зустрічається під назвою «Жіноча голівка» («Каталог малярської творчості Т. Г. Шевченка, експонованої в Галереї», X., 1934, стор. 14, № 4, та інші джерела).
1. Л. Балясний вважає (без належних підстав), що цей рисунок зроблено «з по- груддевої гіпсової скульптури жінки» («Шевченко-художник», зб. «Великий поет-ре- волюціонер», Одеса, 1939, стор. 221). Цю ж помилку повторює Л. Хінкулов у моно графії «Тарас Григорьевич Шевченко» (М., 1957, стор. ЗО).
Попередні місця збереження: власність О. І. Уварова, Д. І. Толстого, РМ. ІТШ, ГКШ. .

ДМШ, інв. № г-275.

Умовні позначення
.html